Pages

söndag 29 maj 2011

Studentbuffé

I år är det dag att anordna studentbuffé - min yngsta dotter går ut nian och min äldsta går ut gymnaiset. Börjar nu samla på mig recept inför detta, sen får vi se vad det blir. Har ni något förslag på buffémat, hör gärna av er och går det att laga till i förväg är det ett plus!

Nedan lägger jag in recept som jag tänker kan passa. Jag kommer nu inte att göra allt som står här nedan, utan i slutändan blir det nog lite mer tematiskt, italiensk buffé är ju inte helt fel, men vi får se vad det blir!

Rabarberbål med eller utan alkohol
Färskoströra till bröd.
Buffébröd
Minipizzor
Marinerad kyckling och potatissallad
Marinerad rostbiff
Ugnsstekta morotsstavar med chèvreost
Löjromsröra på tunnbröd
Tortilla med mögelost och ruccola
Cheesecake med rom och räkor
Chèvrepaj med nötter och honung
Bruschetta

Inga kommentarer: