Pages

torsdag 24 januari 2008

Ernst sommardricka

Sommartorpet som gick på SVT, satt jag många gånger klistrad framför och ett recepet som etsats sig fast är när han Ernst gjorde sin sommardricka. Här kommer receptet på en höft...! Ett uttryck som jag för övrigt inte förstod när jag var yngre och min mamma sa, ja men på en höft. Vad är det? Jag vill veta exakt!!! Numera förstår jag innebörden av på en höft...

Ernst sommardricka
Flädersaft
Vatten
Mineralvatten
Isbitar
Limeklyftor
Citronmeliss

Gör så här:
Blanda flädersaft och vatten rätt starkt.
Blanda ut till god "drickstyrka" med mineralvattnet.
Lägg i limeklyftor, citronmeliss och isbitar och njut av denna goda dryck en varm sommardag! Passar utmärkt som måltidsdryck till t ex olika fiskrätter, smörgåstårta och dylikt.

Inga kommentarer: