Pages

söndag 20 mars 2011

Frukost & Gröt


När jag var barn var gröt bland det värsta någon kunde servera mig till frukost... Men idag har jag upptäckt att gröt kan vara gott om det tillagas med lite finess :)!


En god frukost är en bra start på dagen! Varför inte ha en mindreaktig bricka i kylen med det du brukar äta på morgonen, går det fort att ta fram. På brickan kan det stå ett paket juice, smör, yoghurt, äppelmos, pålägg osv. I senaste Buffétidningen var det ett grötrecept som man blandar ihop i en vacker glasburk och sedan bara tillsätter vatten och salt. Smart med förberett behöver det inte ta så lång tid!

Här har ni också ett recept på en god smothie!

Och här kommer mitt special recept på en mycket god havregrynsgröt! Jag har gjort det till en tavla som jag ramat in med vit passepartout och svart ram - blev helläckert att ha det i köket!




Inga kommentarer: