Pages

måndag 28 juli 2014

Sallad med gulbetor och rabarber

En fantastisk god sallad som kommer från tidningen Hälsa, men i det receptet rekommenderas polkabetor, men det har jag inte fått tag i så jag kör med gula betor, funkar även med rödbetor. Ska göra den idag igen och då ska jag försöka komma ihåg att fota!


Sallad med gulbetor och rabarber
4 gulbetor
fetaost - ca 200 g
1 rabarber
100 g machésallad
2 vårlökar
100 g hasselnötter


Gör så här
Koka betorna i lätt saltat vatten, i ca 20-30 min.
Skölj med kallt  vatten.
Gnugga av skalet med händerna eller ta en skalare.
Skär i tunna skivor.
Lägg på fat.
Smula osten över betorna.
Hyvla rabarbern med potatisskalare och lägg på betorna.
Strö över salladen.
Hacka nötterna och löken och toppa salladen.


I receptet rekommenderas en senapsvinegrätt till. Jag ringlar honung och balsamicovinäger över istället.

Inga kommentarer: