Pages

tisdag 4 augusti 2009

Kyckling a´la Boden

Har fått nya recept från min mans kusin Ingela. Tack för det :)! Den här döper jag till Kyckling a´la Boden, då jag inte vet vad rätten egentligen heter. Denna rätt har jag själv inte smakat, men det sägs att det ska dofta fantastiskt gott när den tillagas.

Kyckling a´la Boden
1 hel kyckling(fryst men som man tinar innan man börjar laga rätten)
3 msk curry
1 msk paprikapulver
1 msk dragon
1 msk basilika
1 msk salt
1 skvätt oliv olja
Klyftpotatis
Skivade morötter
1 dl gräddfil
1 dl ayvar relish
Pressad vitlök

Gör så här
Blanda curry, paprikapulver, dragon, basilika, salt o en skvätt olivolja.
Skär snitt runt hela kycklingen, "kleta in" blandningen runt om o under skinnet så mycket det går.
Sätt på ugnsplåt.
Klyftpotatis o skurna morötter sätts på när det är 45-50 min kvar av kycklingen.
Det står på förpackningen till kycklingen hur länge kycklingen ska vara i ugnen.
Blanda gräddfil, ayvar relish och pressad vitlök till en sås att servera till kycklingen.

Inga kommentarer: